Thursday, November 13, 2008

iNiKaH KeHiDuPaN

Aku menaip post ni sbb aku dh x tau mn nk luahkan apa yg terbuku dhati aku... bkn bosan tp letih... aku x minta mereka memahami aku krn aku tau mereka x mengalami apa yg aku alami... tp, berila aku sedikit waktu utk aku membetulkan kembali jadual harian lama aku yg kini tnggalkan kngn...

Cukup 44 hari aku menempuh hidup dengan 1 kehilangan yg pada sesetengah org hanyalah khilangan yg biasa... xd ikatan xd tanggungan... mereka sudah mula bertanya bila aku ingin mncari pengganti malah ada yg ingin mengisi kekosngan hati aku... sibuk sgt nk jmp... xd mood tol.. rasa cm nk bg penampar pon ada...

jns yg faham bhs sng sikit nk ckp... yg x fhm ni aku dh x tau nk gne bhs apa... aku tidak lg aku yg dulu... as their adviced... "ros, terima la qada n qadar ni... ada hikmahnya dsebalik semua ni".. so adakah perubahan aku tdk blh korang anggap sbg hikmah yg diberikan? salah ke aku ingin berubah ke arah yg baik sikit?aku konpius... pelik dgn org2 yg hanya tau bcakap2 aje.

apa rasa sebuah khilangan? aku pernah khilangan seseorang yg amat bermakna dlm hidup aku.. dan khilangan itu membuatkan aku ceburu apabila aku melihat kwn2 aku yg mampu keluar bsama ibu mereka... perit nya hanya Allah yg tau... lebih2 lg kehilangan itu berlaku 5 hr sblm aku konvo... hilang seluruh jiwa aku rs, tika itu hanya keluarga n rakan2 terdekat je yg memahami dan sentiasa bsama aku...

dan aku br khilangan lg... impak kehilangan ini, aku hilang sebahagian diri aku yg asal... sehinggakan ada rakan2 yg memarahi dan menjauhkan diri... sbb apa? sbb aku tdk mampu lg nk ketawa dan bergembira spt dulu... tp betul ke? logik ke br 2-3 hari aku khilangan aku perlu bergembira? jgn bandingkan 2 khilangan yg pernah aku lalui ni sdgkan korang x bsama aku dlu...

tp ini lah kehidupan yg perlu aku lalui... bkn mngeluh bkn menyesal...lebih kepada mncari semula diri... terlalu byk perkara yg aku nk buat sebelum nie, tp sume tertangguh... hilang daya n focus... tp aku yakin aku akan bangkit semula kerana aku tdk ditinggalkan tanpa kenangan dan pesanan...

5 comments:

pyejal said...

mencari tujuan hidup..
semula?
berusaha!

lilysakurin said...

...salam buat aidurami...
at one point in our life, kita tidak sunyi dari ujian Allah. banyak2kan bersabar dalam menempuhi semua ni. hargailah waktu2 yg msih tersisa dgn mereka2 yg masih bernyawa kerana masa dgn mereka juga mungkin terhad. dalam limpah kurniaNya, semoga kita kekal sahabat dunia akhirat. Luv u always...

AiKHaL KHaiRa said...

thanks miela... selagi Allah izinkan akk akn terus bangkit n jaga psahabatan kita ni.. thanks sbb bsama akk selama nie.. n thanks sgt2 sbb nk temankan akk nt...

Sazly Salfarina said...

eh eh, jgn ditampar. Mmg waktu ni la ramai yg nak jadi pengganti. Tak sesuai ditampar, elok deterajang je. Nak ambek kesempatan atas kelemahan wanita tu.

Jgn dibiarkan air mata tu kering. Simpan dan biar ia mengalir di hari bahagia nanti, InsyaAllah. Wah, gitu pulak nasihat kite. Apapun, Dura boleh, gittew pulak.

AiKHaL KHaiRa said...

Abg Sazly ni kan... bkn dulu x suka ganeh2 ke? kalo marah pon mesti ckp..tepuk mulut tu kang... hu3..

woit ble nk blk m'sia? ajak ghani jmp nk?