Friday, October 17, 2008

YaNG PeRNaH AKu CoReTKaN

Al-Fatihah Buat Arwah Zaharah @ Rokiah dan Arwah Ahmad Khalil

Sejarah - 25 September 2008
(entah knp aku taip semua nie mlm 2)

tika fajar menyising,
hati terusik tersusuk sembilu,
jiwa merintih mengenang sejarah,
sejarah antara kau dan aku,
sejarah yg jauh kita tnggalkan,
terkubur sepi ntah dimana pusara,

hari ini, dalam mengejar hari,
terimbau kembali sejarah sendu,
yang kita bina bersama hingga menjadi tugu,

yang kini hilang menjadi debu,
yang tak bisa kita bina kembali,
biarpun air mata darah mengalir,
biar jasad terkulai lemah,


carilah aku di pusara janji,

jika sejarah mampu di ulang

lepaskan aku di pusara mimpi
agar mampu aku bersemadi tenang


Doaku - 14 Oktober 2008


Dalam sebuah persahabatan...

Apa yg kita cari?
Dalam sebuah percintaan...

Apa yg kita damba?
Dalam sebuah kehilangan...

Apa yg kita ada?

Dalam hari2 berlalu..
aku mencari sebuah persahabatan
mencari makna tawa dan tangis
mencari maksud tersurat d hati


Dalam menempuh hari..
aku perlu sebuah cinta

damba keikhlasan dan ketaqwaan

damba kejujuran d hati

Dalam perjalanan hidup..

aku lalui sebuah kehilangan
yang ada hanya kenangan semalam

yang ada hanya doa sepanjang hayat


Andai rezeki kita bkn d sini..

Pasti ada hikmah yg tersirat

Biar lah aku cari sebuah janji

Doakan kita bertemu d akhirat...


-hasil nukilan ku-
-

No comments: