Wednesday, October 29, 2008

PD Trip

Mei 2008... ikut angah g PD. padahal aku patutnya g exam KPLI...tp boleh x prasan nama ada. bukan rezeki r tu.

Hari pertama tu kitorang sampai PD dalam kul 12.30 tengahari. so lepak2 n sembahyang dulu. Eppy je dgr rancangan abg ipar aku. nk g mcm2 tempat. sekali... dia ngn ank2 dia g berendam kt swimming pool... pergghh gila tensen. so aku pun tgk la cite dongeng Indonesia kt tv3. dalam kul 5 tu depa naik ckpp jom siap2 g mancing. he3 sikitnya teruja aku.

Sampai2 jek aku bergambar dulu... pastu br g mancing. perghh mmg menguji kesabaran dan ketabahan. memula xd org.pas setengah jam tu adala beberapa group sampai. Dan hasilnya... hanya aku sorang je dpt ank ikan yg aku sndiri x tau mn hala tuju dia... tersesat barangkali. org len cm x caya jek.ahaks. pastu nyamuk pun byk, hari pn dh maghrib, we all pn balik r. sambil2 tu diskas next aktiviti.Permulaan yang mendebarkan

Luqman dh mula tension... ahaks. Ammar dh angkat tanganni la ank ikan yg x ku tahu hala tujuannya

Tetiba... durian? nyum2... pueh merayu2, br abg ipa ku benti kete n g beli. hik2..nk tergelak pon ada. ms tu ramai pelancong yg turun beli. diorang main tunjuk jek. tp abg ipa aku? siap cium2 lg buah durian. last2 pelancong2 tu pun ikut cium sama. ahaks...aparaaa..

Balik tu terus mkn buah durian.nyum3... lepastu... terus turun bawan berendam kt pool... he3. ank2 buah aku dh x larat.

Second day... g wat aktiviti2 memanaskan badan. habis kambing2 ketua kampung kitorang panah. dh tu lak x dpt panah kitorang gne teknologi terkini... tembak la plak... pn x dpt gak... xpe2 abg ipa aku kata sok dtg lg...he3...

So, pas dh panaskan bdn, abg ipa kau pun mula mendera... kne panjat bukit nk tgk rumah api Tanjung Tuan... dh la ujan renyai2... tp alang2 dh sampai, kami daki gak... tp separuh je dh flat..ahaks...
tapi akhirnya...
muka riak abg ipa gue...
kt kawasan Rumah Api...

Pemandangan dr atas mmg cantik...so, kalo rajin Selamat Mendaki...

Balik tu, abg ipa upah men ni plak...

muka sebelum sakit pinggang..ceria bangat

Itulah aktiviti kitorang...dan hari ke-3 we all kekalkan aktiviti yg sama cuma dh x naik rumah api... dan gantikan dgn aktiviti bershopping. he3..

Ni la pic hari ke-3 kitorang...


Ni masa memanah dan gambar d susun mengikut markah terbanyak.. plg bawah tu plg byk panah kambing ketua kampung (tersasar...ahaks)
He3 takut nk men paintball..so tembak2 je r... haram... 1 pon aku x kne.. dlm berlima, Ammar je kene sasaran.tu pun skali..apala dik..

Ni..Gaya je lebih... tp hampeh(kutuk diri sndiri plak)
Ni plak ms men Go-Kart... perhatikan betul2 pic2 nie.. sape agak2 yg last?hik3
Sebelum balik...
tujuan pic ni d ambil semata2 abg ipa aku nk sakitkan ati adik aku yg x dpt ikut...hu3

- The End -

4 comments:

yaya+frdz+auf said...

go-kard tu yg besss tuhh...wawawa

Sazly Salfarina said...

haaaaa... ceria gitu tengok. Dura macam ni la yang kite kenal dulu. ceria, cam kureng sikit gitu... hehehe. Seronot dapat berjalan-jalan kan.
Suka mancing ke? emmmm, mancing kat pasar kan senang. hehe, ayat dari orang yang tak berape suke gi mancing.

Anonymous said...

bestnya memncing..
lama x memancing..

Aidura said...

tu 1st time mancing... rezeki dpt ank ikan sesat...
abz sazly, sape yg "kureng"? sy ke? bkn awk tu ke...uhuks..
pyjal.. nt dtg kl kita g pancing..kt Kcom nk? ahaks