Friday, June 15, 2012

Prihatin

Yess... Medina tengah lena diulit mimpi lagi... masa untuk aku berkerja. Dalam bulan ni baru sekali aku hantar Medina ke rumah pengasuh. Rasa berat nak pisah dengan dia walau separuh hari. Walau tiap2 hari aku akan bergaduh dengan Medina tapi itu yang menyeronokkan aku. Alhamdulillah, pada aku Medina seorang anak yang cerdik dan peka. opppss.. biasala nak puji anak sendiri. Tapi betul.. Medina sangat alert kalau aku tengah sakit atau bersedih. Pernah 3 bulan lepas, kaki aku kebas tetiba dan aku terduduk kat lantai ruang makan. Kelam kabut dia panggil abah dia. Tapi abah dia kalau dah mengadap laptop memang lambat bagi respon. Aku dapat tengok reaksi Medina yang prihatin tu. Bayangkan dia nak panggil en hubby tapi dalam masa yang sama dia tak nak aku hilang dari pandangan mata dia.Mungkin risau. Tak tentu arah dia nak ke ruang depan or nak stay depan aku.. Last2 dia menjerit dengan muka cemas antara ruang makan dan ruang depan. Baru abah dia kelam kabut ingat apahal... Dia tarik tangan abah dia tunjuk aku yang tengah terduduk lagi tu.. terharu giler..

Satu lagi peristiwa, biasala la kitorang ni kalau lepas kerja suka lepak2 atas katil dengan Medina. Tetiba Medina turun duduk tepi katil sambil main mainan dia. En hubby pula memulakan topik hangat untuk dibincangkan. Aku cam biasa la, mana boleh orang pertikai hujah aku, hahahaha walau terang2 aku tau aku sedang menegakkan benang yang basah.. so, aku tolak en hubby ni dari katil, saja konon nak ugut dia supaya dengar hujah aku tu.. Kebetulan Medina ada kat bawah, dia tengok abah dia nak jatuh, cuak betul muka, risau giler sambil menangis cemas dia nak sambut en hubby. Macam la kuat sangat, kang terhempap baru tau. Lagi besh aku sakat, dan tanduk aku dah mula tumbuh bercabang2 gitu.. aku cuba tolak sampai abah dia jatuh. Terus dia peluk sambil usap muka my hubby. Cait aku plak yang jeles. Dia pujuk abah dia, sempat bagi ayat2 semangat lagi (dalam bahasa dia, yang aku paham perkataan abah jer). Medina terus datang kat aku lepas tu, dan.......

AKU KENA MARAH... dan sekali lagi aku tak paham... hu3

No comments: