Friday, May 31, 2013

Berpantang dengan Set Bersalin Nona Roguy

Akhirnya segala pening kepala aku dah hilang. Masa pregnant punya la dok cari jamu tuk berpantang walaupun aku tau masa pantangkan Medina dulu aku amat serasi dengan Nona Roguy. Walaupun sebelum ni aku beli loose set tapi alhamdulillah aku selesa dan bertenaga, dan macam kurus sikit...ahaks.

Setelah berbulan-bulan menggoogle dan bergaduh dengan en. hubby, akhirnya aku nekad nak guna produk yang sama. Plan nak ambik phytonatal, minyak herbanika dengan krim barut je. Bukan apa, sebelum ni aku beli akar herbanika, dari 15 paket sampai sekarang masih ada 13 paket dalam simpanan. Huhuhu... Memang tak boleh kompromi kalo kena minum teh herba ni.

Alhamdulillah, rezeki aku tiba bila kakak aku dengan murah hati nak sponsor set bersalin Nona Roguy. Sangat teruja ok. Siap pasang angan-angan akan menggunakan produk yang ada sebaik mungkin... Konon...



Memula aku gunakan produk luaran dulu, seperti herbanika lulur, minyak herbanika dan krim barut. Aku ni bukan la orang yang mempunyai tahap disiplin yang tinggi jadi pakai pun mana yang sempat je. Melulur pun ala kadar tapi terus terang cakap, memang best. Sebab lepas bersalin rasa badan kita cam letih dan sembab. Tapi lepas melulur rasa segar dan lembut jer...

Lepas je mandi, aku akan sapu minyak herbanika ke seluruh badan, kalau anak-anak aku tak menjerit la. Sebab aku tak berani pakai param pantang kali ni sebab nanti serbuk berterabur kena baby. Lagi pula aku baca yang minyak herbanika ini mempunyai fungsi yang sama seperti param dan pilis. Tapi aku lebih suka gunakan minyak berubat herba NR dan memakai pilis yang bancuh sendiri. Sebab pada aku minyak ni lebih panas dan berangin. Manakala pilis memang mengurangkan masalah sakit kepala aku yang tak baik-baik sejak hari ke-3 aku berpantang.

Okeh... Meh aku share pasal phytonatal plak. Aku tak makan awal-awal sebab takut baby kena jaundis. Kebetulan pulak nurse yang datang kata anak aku ada jaundis dan hampir kena tahan wad. Takpe-takpe nanti aku cerita pada entri lain eh. Kalau korang biasa tanya pakcik google, mesti korang amat kenal dengan Kak Engku Bidan Bersalin. Beliau pernah nasihatkan aku start makan produk-produk ni lepas minggu ke-2. Sebab? Takut anak kena jaundis. Tapi, memang best phytonatal ni, kalau takut nak membuang lepas bersalin atau ada masalah sembelit, insyaAllah ia dapat membantu dan mengembalikan senyuman manis dibibir anda. Hik..hik.. Berat badan pun cepat je turun, malah kurang dari berat sebelum mengandung dulu.

So far, no comment pasal akar herbanika sebab aku masih culas nak minum... Dok suh mak mertua aku je minum.... Hehehehe...

InsyaAllah kalau ada rezeki, anak ke-3 nanti mungkin nak gunakan produk yang sama la.... Cait cam promote plak. Huhuhu

No comments: